جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ |۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 9, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه چهاربرج

حوزه / حجت الاسلام جلالی، گفت: وعده صادق ۲ در موعد مقرر اتفاق خواهد افتاد و تنبیه رژیم صهیونیستی و آمریکا حتمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام‌ اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با بیان اینکه در طول تاریخ، ترور راهبرد همیشگی صهیونیست‌ها در برابر مقاومت بوده است، اظهار داشت: صهیونیست‌های کودک کش، این شیوه ناجوانمردانه را از گذشتگان بدکردار و ناصالح خویش به ارث برده‌اند.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و دفع خطر طرح ترور پیامبر گرامی اسلام(ص) از سوی یهودیان بنی النضیر، افزود: دشمنان می‌خواستند با توطئه، تعدّی و جنایت، پیامبر گرامی اسلام را ترور کنند ولی خداوند دست آنان را از ایشان کوتاه کرد.

وی با بیان اینکه ما هم که می‌خواهیم در خط آن حضرت حرکت کنیم، طبیعتاً باید انتظار دشمنی و حمله شیاطین انسی و جنی را داشته باشیم و آماده باشیم، گفت: باید از لحاظ روحی، در درون خود حصار مستحکمی از تقوا و توکل را به وجود بیاوریم تا مغلوب نشویم و از درون شکست نخوریم، چرا که شکست درون انسان است که شکست بیرونی را بر انسان تحمیل می‌کند.

حجت الاسلام جلالی، با تأکید بر اینکه امروز صهیونیست‌ها از نظر روحیه ضعیف‌ هستند، تصریح کرد: آنها در وضعیتی نیستند که بتوانند با ایران وارد جنگ بشوند و بنا به فرموده حضرت آقا، آنها نمی‌توانند به ما سیلی بزنند و ما به آنها سیلی خواهیم زد.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به فرمایشات بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب درباره ایستادگی در مقابل استکبار جهانی، خاطرنشان کرد: به فرموده حضرت امام(ره) کاخ‌ها و قدرت‌های نظامی و سیاسی استکبار جهانی همانند لانه عنکبوت، سُست و در حال فروریختن بوده و اگر ملت‌های اسلامی و دولت‌های کشورهای اسلامی تحت‌تأثیر تبلیغات دروغین رسانه‌های طرف‌دار و جیره‌خوار ابرجنایت‌کاران واقع نشوند و با توکل بر خدا قدم بردارند، آنها تسلیم خواهند شد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند لبنان و حزب‌الله قهرمان نشان دادند که با ایستادگی و باهمت والا می‌توان در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاد و دشمن را شکست داد، خاطرنشان کرد: این موضوع چیزی بود که به مخیله بعضی از سیاستمداران کشورهای اسلامی خطور نمی‌کرد، اما اتفاق افتاد و در سایه ایستادگی، مقاومت، توکل به خدای متعال و استفاده از همه ظرفیت و نیروی حزب‌الله و مردم لبنان، رژیم صهیونیستی شکست خورد.

حجت الاسلام جلالی به ویژگی‌های وعده صادق ۲ و تنبیه رژیم صهیونیستی و آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: پیمایش‌ها و نظرسنجی‌ها و مقایسه‌های میدانی نشان از آن دارد که مردم ایران به‌خاطر روحیه سلحشوریِ برخاسته از فرهنگ اسلامی ایرانی خود، خصوصاً پس از طوفان‌الاقصی و به‌ویژه پس از وعده صادق و بالاخص اکنون که شاهد واقعه تلخ مهمان کشی صهیونیست‌ها در خاک پاک و مقدس ایران بوده‌اند، خون‌خواهی را وظیفه ملی و امر ملی و حق ملی خود می‌دانند و به نحو فراگیری آن را از مسئولان مطالبه می‌کنند.

امام‌جمعه چهاربرج تصریح کرد: این مطالبه نیز پس از سنجش جوانب آن باید با تمام قوا و قاطعانه، هوشمندانه و پشیمان‌کننده جامه عمل بپوشد و دشمن حیوان‌صفت را بر سر جای خود بنشاند.

وی ابراز کرد: در این‌گونه مواقع باید در نظر گرفت که اولاً ما هم‌اکنون در وسط معرکه جنگ و مبارزه بوده و در جنگ هر اتفاقی مُحتمل است، چرا که هر دو طرف نبرد دنبال وارد آوردن ضربات کاری به یکدیگر بوده و ثانیاً معیار و ملاک ارزش‌گذاری، در بینش مؤمنین و ملحدین متفاوت است.

حجت الاسلام جلالی، با اشاره به اینکه در نگاه راهبردی اهل ایمان، عمل به تعهدات ایمانی، الهی و تحقق اراده خدا و ولی خدا مهم است و رفتن از دنیا یا ماندن در آن مهم نیست، خاطرنشان کرد: مهم در جبهه حق و در خط نصرت امام‌زمان بودن می‌باشد و ازاین‌رو پیروزی یا شهادت، هر دو فتح و پیروزی است.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه در مبارزه سُست نشویم و شهادت‌های هم‌رزمانمان ما را افسرده نسازد که برتری و غلبه با ما است، تصریح کرد: ما عاشقان جنگ با صهیونیسم بوده و بعد از نماز نیز ان‌شاءالله فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر خواهیم داد.

وی به افتخارآفرینی جوانان ایران اسلامی در المپیک اشاره کرد و گفت: امیدواریم این افتخارآفرینی که مایه خوشحالی رهبر معظم انقلاب و مردم عزیز کشورمان شده در همه عرصه‌ها ادامه داشته باشد.

جلالی به نهضت آسفالت‌ریزی در چهاربرج نیز اشاره کرد و یادآور شد: از فرمانداری و تمام کسانی که به وعده‌هایی که داده بودند عمل کردند، تقدیر و تشکر داریم.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه شاهد آغاز اعزام موکب‌های اربعینی هستیم، گفت: موکب‌های چهاربرج نیز آماده اعزام بوده و از مسئولین، خادمین و زحمت‌کشان این موکب که به نام چهاربرج خیمه خواهند زد کمال تشکر را دارم و یاد و خاطره مرحوم حاج‌آقا آذرپندار امام‌جمعه فقید چهاربرج را گرامی داشته و باتوجه‌به اینکه آن مرحوم برپایی موکب اربعینی چهاربرج را شروع و به سرانجام رساندند، لذا پیشنهاد می‌کنم موکب منتظران ظهور را به نام او تغییر دهیم تا نام امام‌جمعه فقید مانند راهشان جاودانه باشد.

وی هم چنین با تأکید بر پشتیبانی از موکب اربعینی و کمک‌های مردمی برای خدمت‌رسانی به زائرین اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: کسانی هم که از نظر مالی مشکلی ندارند، ولی به دلایل دیگر نمی‌توانند به کربلا بروند نایب بگیرند تا زائرین اربعین بیشتر شده و این نمایش اقتدار شیعیان در اربعین حسینی دشمنان اهل‌بیت (ع) را خوار و ذلیل سازد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha